Brända mandlar

Är det någon mer än jag som älskar brända mandlar? 😀 När jag köper mig en påse/strut så kan jag inte sluta äta utan trycker i mig alla på en gång 🙊 Superenkelt även att gör själv och är farligt goda!! 😂
 
Nedan kommer receptet, jag gjorde det x 2 😋
 
Önskar er en fin onsdagskväll!! 😘
 
 
 
 
 
Brända mandlar
 
200 gram sötmandlar
0,5 dl vatten
1,5 dl strösocker
2 tsk vaniljsocker
 
 
Börja med att koka ihop vatten, strösocker och vaniljsocker tilll en sockerlag
Häll mandlarna i en torr stekpanna och rosta dem en liten stund
Häll i sockerlagen och låt det koka ihop
Rör hela tiden
Först blir de vita och sedan lite glansiga
Sluta koka/steka dem när de börja knäppa lite i mandlarna
Ta en smörpapper och bred ut mandlarn på detta
Låt svalna
 
Redo att ätas upp!!! 😋
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0